Piata marketing-ului digital a repus multa putere de cumparare in mainile cumparatorilor si consumatorilor, fortand multi agenti de marketing sa devina mai creativi, mai autentici si mai folositori. In ziua de azi, consumatorii trec de la un canal la altul, fara intreruperi pe tot parcursul zilei, iar acele canale sunt din ce in ce mai mult digitalizate. Astazi, consumatorul mediu face cercetari despre produse, solutii si companii inainte de a face o achizitie. Tehnologia digitala ofera marketerilor o gama larga de instrumente noi, permitandu-le sa fie mai concentrati si mai strategici. Publicitatea digitala, pur si simplu are sens daca doriti sa va transmiteti mesajul, sa va scoatei in evidenta campania sau sa faceti promovarea in fata publicului.
Cuvantul cheie pentru succesul in publicitatea digitala este „multi-canal”. Cu publicitatea digitala, un continut poate fi partajat pe o varietate de platforme, ceea ce inseamna ca nu mai sunteti limitat la o pagina, 30 de secunde sau orice format pentru care a fost conceput anuntul vostru traditional.
Marketingul digital si mobil merg mana in mana. Publicitatea digitala va permite sa ajungeti la publicul ales din mers, oriunde s-ar afla, oricand este online. Este un loc deosebit de grozav pentru a ajunge la clientii generatiei Z si Millennial. Potrivit unui studiu realizat de Interactive Advertising Bureau (IAB), telefoanele mobile sunt locul in care Generatia Z si Millennial sunt cel mai probabil gata sa vada advertoriale relevante. Si mai bine, aproape jumatate din toti utilizatorii obisnuiti de smartphone-uri au luat masuri pe baza vederii advertorialelor relevante pe telefoanele lor mobile.
De fapt, ar putea fi chiar mai eficient sa faceti publicitate pe mobil decat pe desktop. Raportul AdRoll „Facebook by the Numbers” a constatat ca rata de click pentru advertorialele din fluxul de stiri Facebook este de obicei cu 10% mai mare pentru dispozitive mobile decat desktop si produce un cost-pe-clic cu 61% mai mic decat pe desktop.
Cea mai buna parte este ca asta nu inseamna ca aveti nevoie de inca o campanie unica. Designul responsiv este o abordare a designului digital care optimizeaza automat continutul pentru orice dispozitiv pe care este vizualizat. Puteti incepe sa maximizati implicarea mobila doar asigurandu-va ca e-mailurile, paginile de destinatie si elementele de continut se transpun fara probleme de la desktop la smartphone.
Conditiile si tendintele pietei se schimba rapid, iar asta necesita un marketing agil. Perioadele de livrare pentru metodele traditionale de publicitate sunt atat de specifice anilor 1990. Intre timpul necesar pentru a crea un anunt, pana la timpii lungi necesari pentru a cumpara timp sau spatiu, mesajul si bugetul vostru sufera si poate fi blocat intr-un design care a fost creat cu luni inainte ca acesta sa vada lumina zilei.
Aceasta capacitate de modificare este, de asemenea, utila atunci cand luam in considerare bugetele fluctuante. Companiile care au o perioada neasteptat de nefavorabila se pot redresa fara a suporta taxe de anulare, iar cele cu un profit extraordinar si neasteptat isi pot creste puterea de cumparare cu usurinta.
Fiecare departament trebuie sa arate modul in care este adaugata valoare, iar cu o campanie digitala, valorile sunt integrate direct. Stii exact cine a facut clic pe continutul tau, l-a deschis, l-a trimis, l-a partajat etc. De asemenea, puteti urmari sursa traficul de la intrare la cosul de cumparaturi si eventuala achizitie. Acest lucru va va ajuta sa determinati ce platforme si strategii dau cele mai bune rezultate si care merita mai multa investitie.
Deoarece publicitatea digitala se masoara rapid – adesea cu rezultate si valori in timp real – specialistii in marketing pot descoperi ca asta ii ajuta sa-si faca campaniile mai rentabile. Daca unul dintre programele voastre de publicitate digitala nu functioneaza bine sau nu functioneaza deloc, este usor sa va ajustati rapid programul pentru a va asigura ca bugetul vostru este cheltuit bine.