De ce sunt advertorialele o necesitate pentru firmele online

Termenul advertorial se refera la un articol, o pagina web sau un videoclip care este conceput sa arate si sa fie citit ca un continut jurnalistic obiectiv, dar este, de fapt, o reclama platita. Obiectivul principal al unui advertorial este de a comercializa produsele unei companii, de a-i spori reputatia sau de a-si promova opiniile, chiar daca poate contine informatii utile. Companiile media principale care publica advertoriale publicitare solicita ca acestea sa fie etichetate ca reclame.

Ce este important de retinut

Un advertorial publicitar este o reclama platita conceputa sa semene cu un articol, un videoclip sau o pagina web.  Un advertorial poate contine informatii utile, dar scopul sau final este promovarea unui produs. Reclamele publicitare pot genera implicarea eficienta a cititorilor si pot fi mai eficiente decat reclamele obisnuite.Reclamele publicitare ridica intrebari etice pentru editori, in special daca exista un conflict de interese perceput intre client si public.

Advertorialele reprezinta o abatere brusca de la publicitatea traditionala, deoarece nu se bazeaza pe sloganuri atragatoare, modele atractive sau muzica vesela. In schimb, transmit informatii, dar nu sunt legate de principiile jurnalistice care necesita obiectivitate sau raportare echilibrata.

Deoarece reclamele publicitare pot oferi informatii utile si interesante, consumatorii le pot acorda o atentie mai mare decat ar fi reclamelor traditionale. Advertorialele  ofera, de asemenea, posibilitatea de a include mult mai multe informatii despre beneficiile unui produs sau serviciu decat un anunt traditional, care are o cantitate mai mare de imagini si un text mai usor de inteles.

Exista unele dovezi ca advertorialele pot fi mai eficiente decat anunturile grafice traditionale, cel putin pe web si pe dispozitivele mobile. Reclamele publicitare, care pot fi numite si reclame native, primesc de doua ori atentia vizuala fata de anunturile banner. Adica privirea ochilor consumatorilor s-a concentrat mai atent pe reclamele native decat pe reclamele banner.

Continutul publicitar nu este acelasi lucru cu continutul sponsorizat. Cele mai multe publicatii si programe accepta publicitate pentru a acoperi costurile programarii lor. Continutul este produs independent.

Agentiile de publicitate aleg sa fie asociate cu anumite programe sau advertoriale platind pentru ca mesajele lor sa fie difuzate in timpul unui program sau publicate alaturi de continut editorial, iar cele doua se disting clar.

Acestea fiind spuse, televiziunea prin cablu si YouTube au dus la o crestere exploziva a reclamelor informative mai lungi, mai elaborate si mai distractive. Ele sunt, de fapt, reclame informative cu durata de program care pot ajunge la un public pe baza propriilor merite. Advertorialele permit marcilor sa-si implice piata tinta sau publicul tinta fara a le informa ca consuma reclame platite. Deoarece oamenii sunt in mod firesc suspiciosi fata de publicitate, este mai probabil ca acestia sa se implice in aceasta strategie de marketing daca apare sub forma unui articol sau videoclip obisnuit. In functie de produs, un advertorial bine conceput poate genera mai multi clienti potentiali, la un pret mai mic decat publicitatea obisnuita.

articole

Publicat in data de 18.11.2022

Publica articole pe 2500 de website-uri


Publicat in data de 16.09.2022

Cum sa scrieti un advertorial


Publicat in data de 15.09.2022

Beneficiile advertorialelor